zdroj : https://www.wireti.sk/vinolv/ ....vľavo hore druhý zelený štvorček s názvom "!!!!!!"

 

Všeobecné pravidlá pre vedenie schôdzí vlastníkov bytov

 

  1. Výber vhodného miesta a času porady
  2. Otvorenie porady, zistenie či je na schôdzi dostatočný počet vlastníkov pre hlasovanie. (Na začiatku nadpolovičná väčšina, po hodine nie je limit - návrh sa odhlasuje nadpolovičnou väčšinou prítomných vlastníkov.  Ak na schôdzi nie je prítomná nadpolovičná väčšina vlastníkov v dome, treba uviesť čas schvaľovania návrhov - do počtu prítomných vlastníkov sa započítava aj počet hlasov delegáta z družstva!)
  3. Oznámenie o plnení uznesenia z predošlej schôdze - podľa zápisnice z predchádzajúcej schôdze 
  4. Riešenie podstatných požiadaviek a problémov v prvej časti porady
  5. Problém prezentovať stručným, jasným, prístupným a názorným spôsobom 
  6. Zložitejšie informácie je vhodné poskytnúť každému vlastníkovi v dostatočnom časovom predstihu, najlepšie v písomnej forme osobne s patričným objasnením problému
  7. Zabezpečiť, aby sa pri diskusii neodbočovalo od témy, povzbudzovať ľudí k diskusii a otázky riešiť okamžite
  8. Zabezpečenie záznamov z porady a ich úschovu - dajte si správcom potvrdiť odovzdanie zápisnice a trvajte na plnení uznesenia zo schôdze. Nátlakové spôsoby prezentácie vopred pripravených rozhodnutí zo strany správcu na porade vlastníkov bytov, zatajovanie podstatných informácií, neodpovedanie na otázky alebo vyhýbanie sa odpovedí, to všetko indikuje existenciu osobitných súkromných alebo skupinových záujmov. V prípade, že takýmto spôsobom na poradách správca vystupuje, je nutné zvážiť, či má s ním význam spolupracovať aj v budúcnosti alebo ho radšej vymeniť.
Vedenie "tých zlých" družstiev alebo správcov s obľubou spochybňováva platnosť uznesení zo schôdzí pre malú účasť vlastníkov, preto nezabúdajte na informácie uvedené v bode č. 2 vyššie.